Ett bra sätt att dela dokument mellan t ex ledarna i ett lag är att använda Google Drive. Det är gratis och enkelt att använda, och genom att dela en mapp i drive kan alla komma åt och redigera de dokument man väljer att lägga där. Det enda de kräver av dig är att du skapar ett google-konto, så får du 15GB utrymme att lagra dokument på. För att dela dokument behöver du sedan bara skapa en mapp, högerklicka på den och välja "Dela...", sen är det bara att bjuda in eller skicka länken till de som ska få tillgång till innehållet i mappen.
Det går bra att ladda hem dokumenten och redigera dem i lämpligt program, men vill man göra det ännu smidigare rekommenderas att använda Google Docs. Då kan du direkt i webbläsaren eller appen redigera t ex Word- och Excel-dokument och dina ändringar sparas automatiskt i Drive. Det finns naturligtvis inte lika mycket funktionalitet i dem som i riktiga Word och Excel, men det som går att göra räcker väldigt långt.
Behöver du hjälp?
Google Drive hjälpcenter
Google Docs hjälpcenter